Busansblogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Titti Carlsson - 1 oktober 2011 08:34

Tittit liv,ja gott folk.Tänker inte trötta ut er med gammal skit.Men de jag gott igen på kort tid,kan man tycka man ska gå igenom ett halvt liv.Men en annan är ju snabb,ta allt samtidigt 


Har haft mycket negativt,men mycket positivt med och de få ju överväga det negativa.Bruka säga till mina barn och andra att man måste se saker positivt,annars gräver man ner sig.Allt är inte lätt att se så,men man kan titta framåt och tänka goda tankar.


I går hade jag en underbar kväll med mitt barnbarn som jag ej haft på länge,pga  för mycket jobb,och bråk med min dotter.Älskar alla mina barn,men tyckte att de nu var dax att sätta ner foten och säga i från.Vilket min dotter ej är van vid.Så de klart de blev turbolens.


Men åter tillbaka till min härliga kväll med lilla My.

Moster Mimmi var med oxå några timmar.Vi åt pizza,chip och godis.Lekte att jag var bebis osv..Så lärde mig lite om fantasin hos My.De var ju nu 14 år sedan jag hade en 2 åring själv.Men få ju säga FAN vad kul dom är.


Lite om My,,mycket snäll,förstår när man förklara(iallafall de mesta)Men lite svårt att ta ett NEJ,men tro hon förstår ,tro nog mera hon vill inte ha ett nej bara.Men något jag lärt mig genom 3 st döttrar är att man ska inte ge sig.Så lite tuff match i morse.Fanns ju godis kvar som My tyckte de kan jag ju få.Absolut men EJ till frukost,sen i dag .Men den gick ej hem.Tjurig,ledsen.Men mormor satte sig i soffan och tänkte,nej du lille skit denna fajten ska jag vinna.Vilket jag gjorde ,men de tog ca 40 min Då kom hon.Sa att då få jag de i kväll hos pappa.Japp självklart,,,


Nu frukost intaget och barnprogram på tv.Lek och bus med mormor.

SÅ nu njuter vi ihop igen,,,


Till er som har barnbarn,ta vara på tiden,snart är hon ju tonåring och ej den lille som vill leka eller mysa med mormor.Love you Mysan,,,,   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards